Chat cu Sorinelo

Optimizare Google

Optimizare Google - ceea ce trebuie sa stii ca sa nu dai banii degeaba!

E adevarat. Din ce in ce mai des inaintea unei achizitii oamenii cauta cu Google. Si foarte rar trec de primele pagini.

E adevarat. Din mii de site-uri concurente cateva zeci aduna toti clientii.

Un site pe prima pagina Google iti poate aduce clienti fara publicitate in presa, fara ca oamenii de vanzari sa lupte pentru intalniri, fara sa platesti chirie pentru un spatiu bine plasat.
Dar numai daca apare pe prima pagina la cautarile potrivite!

Alege cuvintele nepotrivite si vei vedea:
- site-ul nu ajunge pe prima pagina (concurenta e prea puternica)
- e pe prima pagina dar nu are vizitatori (e o expresie rar folosita in cautari)
- e pe prima pagina, are vizitatori dar acestia pleaca imediat (au fost indusi in eroare)
- e pe prima pagina, are vizitatori care petrec mai mult timp pe site dar nu cumpara (fie sunt intr-o etapa de informare/evaluare, fie nu au bani)

Sa le luam pe rand.

1. Site-ul nu ajunge pe prima pagina: piata si concurenta pe Google.

Fiecare expresie folosita la cautare defineste o piata.

Cererea este reprezentata de persoanele ce folosesc la cautare expresia respectiva, si este concentrata pe primele pagini. Din ce in ce mai frecvent, daca nu gasesc ce vor pe prima pagina cei ce cauta schimba expresia de cautare.

Oferta consta in site-urile listate pe primele pagini. Forta concurentilor e data de calitatea optimizarii site-urilor acestora.

Intr-un proces de optimizare Google raportul marimea pietei / forta concurentei depinde de alegerea expresiei de cautare.

2. Site-ul e pe prima pagina dar nu e vizitat: limbajul clientilor.

Majoritatea detinatorilor unei afaceri cred ca stiu ce cuvinte si expresii ar putea folosi la cautare clientii lor. Dar rareori jargonul unei bresle coincide cu limbajul clientilor. Cei ce lucreaza in industria mobilei folosesc frecvent cuvantul "mobilier". Cumparatorii cauta pe Google "mobila".

Nu alege dupa ureche. O abordare corecta a acestui subiect impune etape de cercetare si testare.

3. Site-ul e pe prima pagina si are vizitatori, dar acestia pleaca imediat: intentia cautatorului.

E important sa intelegem ce vrea cautatorul. "Adidasi ieftini" poate fi o cautare de chinezarii pe cand "adidasi discount" o cautare de reduceri de preturi pentru produse de marca.

4. Site-ul e pe prima pagina si are vizitatori care petrec destul de mult timp pe site dar nu cumpara: pozitia cautatorului.

Expresia folosita la cautare indica pozitia cautatorului in cadrul procesului de cumparare. Acesta se poate gasi intr-o faza incipienta de cercetare a pietei ("bucatarii"), poate cauta ceva specific ("mobila bucatarii") sau si mai specific ("mobila bucatarii Italia"), sau poate face comparatii intre furnizorii unui produs deja ales ("bucatarii Arrital"). Daca optimizarea pentru "bucatarii" aduce multe vizite, optimizarea pentru "bucatarii Arrital" are sanse mai mari sa aduca vanzari imediate.

Vanzarile urmeaza de regula unor cautari ce folosesc expresii precise; cele mai multe cautari se fac insa pe termeni generali: "adidasi" poate insemna o cautare pentru comparatie si evaluari, pe cand "Nike Air Team Hustle" implica de regula o intentie de achizitie.
Ce ar mai trebui sa stii despre optimizare?

Procesul de optimizare Google este continuu iar rezultatele nu se vad imediat. Trebuie sa ai rabdare. Dar daca ti se cer bani inainte si ti se promit rezultate imediate, fugi.

Costurile sunt destul de mari. E preferabil sa incepi cu un numar mic de expresii. Dupa ce te-ai convins ca cei cu care lucrezi sunt competenti, mergi mai departe.
On-site si off-site

Procesul de optimizare Google are doua componente: on-site si off-site.

Optimizare Google on-site inseamna crearea sau refacerea site-ului asa cum il vrea Google: accesibil, structurat, focalizat:
- accesibil; paginile site-ului trebuie sa poata fi gasite de Google. Informatia de pe pagini trebuie sa fie in format text (textul inglobat in imagini sau in anumite insert-uri Flash nu este vizibil pentru Google).
- structurat; ierarhia paginilor dintr-un site si link-urile dintre ele influenteaza pozitia pe Google.
- focalizat; in viziunea Google, pentru a oferi informatie relevanta site-ul trebuie sa fie o colectie de pagini focalizate pe teme inguste, circumscrise temei site-ului.

Site-urile cu pagini intregi in Flash si animatii "destepte" nu sunt agreate nici de Google si nici de cei ce cauta informatii pentru a decide o achizitie. Pentru desene animate exista DVD-uri.

Site-ul trebuie sa se incarce repede, altfel vizitatorul trece la urmatorul de pe lista.

Exista si alte masuri de optimizare Google dar daca vrei sa ai succes site-ul tau trebuie sa contina informatie text, structurata si focalizata pe o tema.

Optimizare Google off-site inseamna obtinerea de link-uri de pe alte site-uri (preferabil cu aceeasi tema). Trebuie facuta controlat pentru a simula dezvoltarea naturala a structurilor de link-uri.

Pentru a-ti face o idee despre cat de puternica poate fi optimizarea off-site cauta cu Google "click here". Pe primul loc apare o pagina din site-ul companiei Adobe catre care indica milioane de link-uri; este pagina de unde se poate descarca gratuit programul Adobe Reader pentru vizualizarea documentelor pdf.

Evident ca Adobe nu si-a optimizat site-ul sau pagina respectiva pentru "click here". Prima pozitie in cautari e doar rezultatul linkurilor de pe Internet.

Procesul de optimizare Google este continuu. Pe de o parte se adauga continut, eventual se identifica noi expresii de cautare si se construiesc pagini optimizate pentru acele expresii, iar pe de alta parte se genereaza constant si controlat link-uri pentru a face fata concurentei in crestere.

Unii isi imagineaza ca optimizarea pentru Google e un fel de magie si ca trebuie sa ai acces la anumite secrete foarte bine pastrate. In realitate gandirea magica se reduce la cunoasterea si aplicarea unor principii de bun simt, si dincolo de asta nu e decat munca, foarte multa munca.

Cum arata un site optimizat?

Dupa ce a trecut printr-un proces corect de optimizare Google site-ul va contine informatie in format text, structurata si focalizata pe o tema.

Sa luam un exemplu ipotetic, un site pentru o agentie de turism (expresiile sunt inventate, aviz Amatorilor).

Sa presupunem ca in urma analizei expresiilor de cautare folosite de potentialii clienti am ales ca tema generala "excursii".

Vom optimiza pagina de start a site-ului pentru expresia "excursii". Link-urile de pe aceasta duc la pagini optimizate pentru "excursii munte", "excursii mare", "excursii Grecia", "excursii Turcia", etc.

Daca au link-uri intre ele paginile cu tema generala comuna (in acest caz "excursii") se sprijina reciproc in ascensiunea catre prima pagina Google.

Chiar daca exista numeroase cautari cu "circuite Europa", ar fi neproductiv sa adaugam o pagina optimizata pentru aceasta expresie. Locul ei este intr-un alt site cu tema "circuite".

Daca vrei sa ai succes concentreaza si structureaza informatia pe care o faci disponibila celorlalti prin site-ul tau web. Optimizeaza corect pentru Google si vei sfarsi prin a avea un site perfect pentru oameni!

Un proces de optimizare Google dureaza si costa. Cu toate acestea, daca a fost bine facut poate fi extrem de profitabil: aproape toti clientii cumpara de la primii listati. Unele statistici indica 60% din vanzari efectuate de primele trei site-uri listate si 80% din vanzari efectuate de site-urile de pe prima pagina.

Concentrarea pietei pe primele pagini de rezultate explica bugete anuale de 6 si 7 cifre pentru optimizare Google si linkuri sponsorizate Adwords in cazul marilor companii ce vand pe pietele bogate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu