Vrei sa optimizezi site-ul pentru Google? Esti pe drumul cel bun.
Dar nu te grabi - nu orice optimizare aduce clienti.
Cine cauta "camere supraveghere" si cine "camere de supraveghere"? O fi acelasi lucru? Pentru ce expresie sa optimizezi site-ul?
Daca vinzi camere de supraveghere optimizeaza pentru "camere supraveghere". Clientii tai sunt profesionisti care cauta frecvent noutati, detalii tehnice, oferte. Dupa un timp nu mai scriu "de". Comoditatea.
Daca insa instalezi camere de supraveghere optimizeaza site-ul pentru "camere de supravghere". Clienti tai cauta ocazional, si scriu asa cum vorbesc.
Daca vrei sa ai succes pe web trebuie ca site-ul tau sa apara pe prima pagina Google.
Intrebarea e, la ce cautari?
Nu presupune. Cerceteaza. Risti sa te alegi cu un site optimizat pentru ce nu trebuie. Bani aruncati.
Iata ce se intampla dupa o astfel de optimizare. Site-ul tau:
- nu ajunge pe prima pagina - e o cautare prea competitiva. Poti sa incepi cu expresii derivate - de exemplu "optimizare site Google" in loc de "optimizare site". Adaugi pagini si treptat patrunzi si pe piata majora. Iar intre timp faci si ceva bani.
- ajunge pe prima pagina dar, ciudat, nu are vizitatori. Nimeni nu cauta folosind expresia respectiva. Mai bine mai tarziu decat niciodata - fa o cercetare.
- ajunge pe prima pagina si are vizitatori care pleaca imediat. Cautau altceva. Incearca sa patrunzi in mintea cautatorilor. Intreaba-i chiar pe ei!
- ajunge pe prima pagina si are vizitatori care stau dar nu cumpara. Se informeaza. Pastreaza contactul cu ei.
Incepe cu o cercetare
Foloseste Google AdWords - linkurile sponsorizate Google. Afisaza anunturi pe paginile de rezultate si monitorizeaza vizitele pe site. De obicei intr-o luna-doua poti sa tragi niste concluzii. Cand incepi optimizarea site-ului, mergi la sigur.
Pentru monitorizare foloseste Google Analytics. E cel mai complex program de statistici de pe web, si e gratis!
Gandeste site-ul pentru clientii tai
Intr-un final degeaba ai un site vizitat daca nu vinde. Pune-te in locul celor pe care ti-i doresti clienti. Cum ti-ar placea sa fie site-ul? Si de ce ar cumpara de la tine? Nu-i lasa sa ghiceasca, explica-le ce au de castigat.
Un site corect optimizat pentru Google e de fapt un site optimizat pentru clienti. Esti surprins? "Regulile" Google te imping la asta.
Ma ingrozesc cand vad site-uri "optimizate" prin aglomerarea de cuvinte cheie pe toate pozitiile imaginabile. Urmand aceeasi logica pagina asta ar trebui sa contina expresia "optimizare site" de cateva zeci de ori. Nu ti s-ar face greata?
Elimina tot ce este inutil
Ajuta-ti vizitatorii sa se focalizeze pe ce e important. Gandeste-te la fiecare element de pe pagina. E util clientilor tai? Daca nu, scapa de el.
Supune-ti site-ul unui program de fitness astfel incat Google sa-l iubeasca, iar clientii sa stea la coada sa cumpere.
Apuca-te de treaba
"Cine e pe prima pagina Google a dat lovitura. Ceilalti nici nu realizeaza cati bani pierd" (Valeriu Cobaschi, director general Franke Romania).
Mai multi clienti nu inseamna doar profituri mai mari. Cu fiecare client castigat provoci o pierdere concurentei. E asigurarea ta ca vei fi in business si maine.
Clientii de pe prima pagina Google pot fi ai tai. Nu mai ezita; timpul lucreaza pentru tine sau impotriva ta. Actioneaza acum.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu