Chat cu Sorinelo

12 modalitati simple de a-ti promova website-ul

12 modalitati simple de a-ti promova website-ul
by Laurentiu Vlad
Pozitionare mai buna pentru Google, ca de altfel si pentru Yahoo, presupune realizarea a doua mari etape. Prima, optimizarea in interiorul paginii, sau optimizare “on page”, si a doua, campania de “link building” sau factorii “off page”. Prima etapa, cea de optimizare propriu-zisa, presupune corectarea informatiilor deja prezente pe site-ul dumneavoastra, sau creeare de noi pagini care sa fie conforme cu cerintele motoarelor de cautare. Cea de-a doua etapa, creata la ceva timp dupa aparitia primului algoritm de clasare, campania de
backlinks, presupune realizarea unui numar cat mai mare, dar si cat mai caliative, de linkuri de intorcere catre site-ul dumneavoastra. In aceasta campanie consta succesul unei pozitionari cat mai bune in Google.
Incepand cu ultimii ani, si pana in prezent, motoarele de cautare (in special Google) a acordat (si inca acorda) o foarte mare importanta link-urilor pe care un site le primeste. Aceasta masura a fost adoptata pentru a putea elimina rezultatele care nu prezinta interes pentru vizitatori. Un site de tip SPAM (teoretic) nu prezinta interes pentru utilizatori, si (teoretic) acesta nu primeste link-uri relevante din partea unor site-uri de incredere. Din punctul meu de vedere, aceasta masura este bine gandita, si are o logica puternica.
PageRank-ul unei pagini este calculat in functie de calitatea si numarul (observati ordinea) link-urilor pe care o pagina (sau un site) le primeste. Astfel, din acest punct de vedere, PageRank-ul unui site, are legatura directa cu popularitatea acestuia.
In acelasi timp, din punctul de vedere al optimizarii web, link-urile sunt cea mai buna unealta in vederea optimizarii unei pagini, sau a unui site. Textul cuprins in ancora linkurilor ajuta pentru pozitionarea in cadrul rezulatelor motoarelor de cautare (in special Google).
Optimizarea Off-page nu este efectuazã direct pe site, însã nu este mai puþin importantã.
Optimizarea off-page se reduce la un principiu foarte simplu: generarea a câtor mai multe
(ºi calitative) linkuri externe (backlinks) spre site-ul optimizat.
Factorii care influenteaza un link extern:
* Anchor Text of Link – Cuvintele folosite in tagul anchor care constituie linkul catre site
* Popularitatea sitului in comunitatea locala – Popularitatea in comunitatea locala pe subiectul respectiv a sitului unde se afla linkul
* Popularitatea globala a sitului – Popularitatea globala a sitului unde este plasat linkul afecteaza pozitionarea sitului ce se urmareste a fi optimizat
* Textul ce inconjoara linkul – Linkurile incadrate intr-un context din acel domeniu sunt mult mai importante decat linkurile goale
In ceea ce priveste schimbul de link-uri, el se poate realiza cu conditia unei atentii sporite vis a vis de site-ul cu care se efectueaza. Acesta poate fi banat din motoarele de cautare sau poate sa produca spam, caz in care exista sanse ridicate ca si cu site-ul dvs. sa se intample acelasi lucru deoarece motoarele de cautare le vor considera in legatura. Pe de alta parte,site-ul poate fi pozitionat relativ prost in SERPs si atunci schimbul de link-uri nu are nici un efect. Lucrurile se schimba atunci cand este vorba de site-uri serioase, cu pozitie buna in
SERPs si cu PR ridicat. Ideale din punct de vedere SEO sunt link-urile on way adica siteuri
care fac referire spre site-ul dumneavoastra fara a fi obligati sa puneti link reciproc.
1. Inscriere gratuita in directoare web desi nu aduce avantaje extraordinare, a ajuns prima pe lista de sarcini a fiecarui webmaster atunci cand lanseaza un site nou. Inscrierea blogului tau in directoare este buna pentru cresterea vizibilitatii pe internet. Inscrieti site-ul in marile directoare cum sunt Dmoz, !Yahoo sau Google. Submitul se face o singura data si dureaza pana la 8 luni. Nu e mult daca, chiar vreti sa va construiti o prezenta solida online.
2. Publicarea de articole in directoare de articole. Publicare de articole inseamna
scrierea unui articol si inscrierea lui intr-un director de articole. Aceste directoare fie publica articolul fie il trimit mai departe catre diferite siteuri care il afiseaza pe net. Oamenii, ca si spiderii motoarelor de cautare, pot citi apoi articolul si accesa linkurile continute in el. Inscrieti articolele in directoarele specializate cum sunt:
UltimateArticleDirectory, ArticlesDirectory sau MyArticles. Google Base este un
loc în care puteþi trimite uºor toate tipurile de conþinut offline ºi online pe care îl gãzduieste ºi îl ofera pentru cãutare online. Utilizatorii sunt invitati sa publice “orice tip de informatie sau imagini”, acestea urmand sa poata fi regasite intr-o baza de date care a fost creata cu aceasta ocazie. In practica insa, Google se ofera sa gazduiasca pe serverele sale intreg continutul personalizat si relevant pentru utilizatori, ceea ce ar trebui sa sporeasca semnificativ traficul pe site-urile sale si, implicit, veniturile din publicitatea online.
3. Schimb de link-uri cu alte site-uri din domenii inrudite cu site-ul tau. Cautati siteuri care complementeaza site-ul dumneavoastra si incercati sa obtineti un link din partea lor. In ceea ce priveste schimbul de link-uri, el se poate realiza cu conditia unei atentii sporite vis a vis de site-ul cu care se efectueaza. Acesta poate fi banat din motoarele de cautare sau poate sa produca spam, caz in care exista sanse ridicate ca si cu site-ul dvs. sa se intample acelasi lucru deoarece motoarele de cautare le vor considera in legatura. Pe de alta parte, site-ul poate fi pozitionat relativ prost in SERPs si atunci schimbul de link-uri nu are nici un efect. Lucrurile se schimba atunci cand este vorba de site-uri serioase, cu pozitie buna in SERPs si cu PR ridicat. Ideale din punct de vedere SEO sunt link-urile on way adica site-uri care fac referire spre site-ul d-voastra fara a fi obligati sa puneti link reciproc.
Practic schimb de linkuri cu alte site-uri inseamna a gasi alte site-uri care vor sa
puna linkul tau la ele in schimbul linkului lor la tine , pe ideea “vizitatorul meu
merge si la tine daca si tu imi trimiti vizitatori”. Practic se formeaza o “asociatie de
site-uri” care se recomanda unul pe celalalt si isi trimit vizitatorii intre ele, totul fara
cheltuieli de publicitate.
4. Newsletter sau mail-ul cu stiri este o metoda prin care tu iti poti informa vizitatorii
despre noile aparitii pe sit, astfel niciodata pierzand vizitatori. Pune un formular pe
pagina principala a site-ului prin care vizitatorul isi poate introduce adresa de email pentru a primi stiri despre sit-ul tau. La fiecare 2 saptamani sau chiar mai putin trimite un email catre toti inregistratii in care sa le prezinti noile aparitii pe site.
Aceasta metoda creeaza un fel de comunitate a site-ului tau si iti aduce vizitatorii
inapoi.
5. Semnatura email… E-mailul a devenit o formã standard de coresponden.ã în
majoritatea firmelor. Clien.ii dvs doresc sã .tie cu cine corespondeazã .i cum vã
pot contacta. Semnãturile pentru e-mail pot sã joace un rol important în furnizarea
acestor informa.ii, vã diferen.iazã mesajul .i proiecteazã imaginea firmei dvs.
Majoritatea programelor de email ofera posibilitatea folosirii unei semnaturi de
email. Aceasta semnatura este constituita dintr-un text scris inainte, si se ataseaza la
sfarsitul email-ului. Este foarte utila aceasta semnatura de email, in ea iti poti
promova propriile site-uri, url sau chiar afaceri offline. Trimiteþi fiecare e-mail cu
aceastã semnãtura prietenilor ºi faceþi site-ul dumneavoastra cunoscut. Prietenii
dvs., cunoºtinþele dvs ºi colegii de serviciu aflã prin semnãtura dvs. de suportul dvs.
oferit faþã de site-ul dumneavoastra.
6. Publicare anunturi gratuite pe site-urile de anunturi gratuite. O mare parte din
site-urile de anunturi gratuite iti ofera, pe langa posibilitatea de adaugare a
anuntului, si posibilitatea de adaugare a unei legaturi catre oferta ta. Iata inca un
efect dublu. In primul rand, anuntul tau este vizualizat de un vizitator, iar daca este
interesat de anuntul tau te contacteaza. In al 2-lea rand, ai inca o legatura spre siteul
tau. La prima vedere e o metoda atat de simpla. Ei bine, nu este chiar asa… Daca
in cazul adaugarii unui link intr-un director web efectul este de cele mai multe ori
permanent, in sensul ca link-ul tau va ramane mult timp listat in director, in cazul
publicarii unui anunt efectul este conditionat de timp. Majoritatea anunturilor
expira in maxim 30 de zile. Deci, este nevoie de un bun management al anunturilor
publicate, astfel incat acestea sa fie actualizate ori de cate ori este nevoie.
7. Creare blog de specialitate. O alta metoda de a face publicitate gratuita site-ului tau
este prin crearea unui blog de specialitate in care sa vorbesti despre serviciile
oferite pe site-ul tau si nu numai. Creati site-uri interesante cu continut util iar alte
site-uri vor face referire spre site-ul dumneavoastra in mod natural fara a va solicita
sa intoarceti favorul. In continuare o sa va pun la indemana un link cu cele mai
bune solutii pentru crearea propriului blog: Creaza-ti propriul tau blog –
Solutii Gazduire
8. Publicarea de comunicate de presa pe site-urile de profil. Poti folosi
comunicatele de presa si pentru optimizarea propriului tau site ca si parte a
campaniei de construire de link-uri. Acest lucru este posibil pentru ca anumite siteuri
de distributie permit inserarea de link-uri in textul comunicatului.
9. Social Networks. Websit-urile Social Bookmarking poate sa-ti trimita o tona de
trafic catre blogul tau, doar ai nevoie de un loc bun unde sa-ti pui linkul catre
blogul tau. Digg – Daca blogul tau este adaugat in Digg, poate sa-ti aduca un numar
foarte bun de vizitatori catre blogul tau. Daca link-ul tau apare in prima pagina pe
Digg o sa-ti trimita mii de vizite catre blogul, acesta se numeste “Digg Effect.”
StumbleUpon – Eu m-am inscris in primul rand ca este un foarte bun generator de
trafic pentru pagina mea. Intri la ei si iti instalezi toolbar-ul Stumbleupon (merge in
IE si in Firefox), care permite utilizatorului sa decopere si sa voteze (pozitiv sau nu)
pagini web noi, videoclipuri noi, poze, stiri etc… O sa iti dai seama destul de
repede despre ce este vorba. Deci, StumbleUpon este un fel de motor de cautare
bazat pe voturile utilizatorilor. Pe mine ma gasiti aici pe stumbleupon si va astept
cu multe comentarii si e-mailuri. Del.icio.us – Cel mai popular bookmarking
website. Daca situl tau primeste multe voturi poate sa ajunga pe prima pagina. Daca
adaugi link-uri catre fiecare post de pe blog pentru a-ti mari voturile cititorii tai cu
siguranta o sa-ti mareasca traficul.
10. Puneti la dispozitie documente in format electronic care au link spre site-ul dvs.
sau creati aplicatii software simple, gratuite sau care sa contina macar o
componenta gratuita si informati alte site-uri si forumuri de existenta lor. Foarte
probabil veti obtine un link.
11. Participarea la discutii pe forumuri, bloguri si adaugarea link-ului in
semnatura. Foloseste semnatura in aceste forumuri si scrie un text in semnatura
care sa atraga atentia impreuna cu un link catre siteul tau. Daca ai posibilitatea sa
folosesti un Feed RSS in profilul tau atunci poti sa faci sa apara in ultimele noutati
din blog langa numele tau de utilizator.
12. RSS Feed Button. Fluxurile RSS sunt foarte utile pentru fidelizarea vizitatorilor.
RSS este o metoda populara de a distribui informatia unor pagini web, fara ca
utilizatorii de internet sa acceseze URL-rile respectivelor site-uri. Are ca pricipal
avantaj reducerea timpului de navigare, deoarece utilizatorul nu trebuie sa deschida
un numar mare de pagini pentru a vedea ultimele informatii de pe respectivele
siteuri , ci doar sa se aboneze la acestea si sa primeasca cele mai recente actualizari
intr-o pagina speciala. Sistemul este folosit cu precadere pentru siteuri care se
actualizeaza frecvent, de exemplu siteuri de stiri, bloguri si podcasturi. Blog
Perfume a lansat un serviciu de analiza a statisticilor legate de feeduri. Foloseste
statisticile originale ale feedburnerului tau dar te ajuta sa vezi si unele detalii sau
predictii legate de numarul cititorilor tai. Feedburner, după cum îi spune şi numele,
e un sistem prin care “arzi feedurile”. Îţi faci un cont, adaugi feedul blogului tău ca
mai apoi să găseşti o grămadă de utilităţi ce te-aşteaptă să le foloseşti. Un altfel de
sistem feedreader mai este si Google Reader.
Carte pentru oaspeti…
Resurse:
· Link Building Secrets relevate de expertii de top. Download 24 Pagini linkbuilding-
secrets.pdf
Aduti aminte promoveaza, promoveaza, promoveaza!
metodepromovare.wordpress.com/

Introdu aici adresa ta de email daca vrei sa primesti si alte informatii:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu