Marketingul afiliat reprezintă o practică de marketing bazată pe web prin care un comerciant (advertiser) răsplăteşte unul sau mai mulţi afiliaţi (publisher) pentru fiecare vizitator sau client adus prin eforturile de marketing afiliat.
Marketingul afiliat este deasemenea numele industriei unde un număr de diverse tipuri de companii şi persoane fizice efectuează această formă de internet marketing, incluzând reţelele de afiliere, companiile de management afiliat, terţi vânzători specializaţi şi o varietate de tipuri de afiliaţi/publisheri care promovează produsele şi serviciile partenerilor lor.
Marketingul afiliat se suprapune intr-o oarecare măsură cu alte metode de internet marketing deoarece afiliaţii utilizează metode regulate de publicitate. Aceste metode includ optimizări în motoare de căutare, marketing prin căutări plătite în motoarele de căutare, e-mail marketing, şi publicitatea prin afişarea de bannere. Pe de altă parte afiliaţii, uneori utilizează metode neortodoxe de promovare.
Marketingul afiliat, utilizează un site pentru a trimite trafic pe altul, este o formă a marketingului online, care în mod frecvent este desconsiderată de comercianţi. Cu toate că motoarele de căutare, e-mail-urile si RSS capteaza o atenţie mai mare din partea comercianţilor online faţă de marketingul afiliat, membrii afiliaţi continuă să joace un rol semnificant în strategiile de vânzări online.
Sursa:www.ro.wikipedia.org
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu