Chat cu Sorinelo

Promovare site

Afla ce fel de promovare e mai potrivita pentru site-ul tau

Te-ai intrebat vreodata cum ajung vizitatorii pe site-ul tau?
Sunt doar trei raspunsuri posibile:
- tastand direct adresa lui
- urmand un link dintr-un email / document electronic stocat offline
- urmand un link de pe alt site Internet

1. Ai vizitatori care tasteaza direct adresa site-ului tau daca ai reusit sa construiesti un brand. Si nu e deloc usor sa bagi un nume in mintile oamenilor. Iti trebuie timp, bani si o viziune strategica corecta.

Din zece persoane care cunosc adresa unui site, noua o vor introduce in campul de cautare al lui Google si nu in campul de adrese al browserului!

2. Email-ul functioneaza (uneori) cand promovezi noutati

Pentru noutati nu exista o piata; o creezi chiar tu. Iar incercarea de a promova ceva ce nu se cauta poate fi extrem de frustranta.

Avantajul email-ului este costul foarte mic, insa orice cost care nu produce efecte e de fapt o pierdere. Introducerea noutatilor este apanajul firmelor mari, care isi sacrifica o parte din profit pentru a testa noi directii de dezvoltare.

Pentru micul intreprinzator care nu are zeci de angajati pierderea de timp poate fi chiar mai grava decat pierderea unei mici sume de bani. Cand vor sa promoveze noutati, noua intreprinzatori din zece esueaza. Esti chiar atat de curajos?

Poti folosi email-ul si cand ai o abordare noua a unei probleme vechi. Retine:

email-ul e bun doar pentru prezentarea noutatilor

Daca nu ai noutati de comunicat folosirea email-ului pentru promovarea site-ului e ineficienta si polueaza. Toti uram spam-ul. Ce tie nu-ti place...

3. Link-urile de pe alte site-uri iti pot trimite vizitatori calificati, filtrati in prealabil de site-urile respective. Dar...

Nu iti serveste la nimic sa ai un link pe un site al carui subiect nu are legatura cu subiectul site-ului tau. In cel mai bun caz vei avea vizitatori ce pleaca imediat. Iar daca te gandesti la optimizarea off-site pentru Google, afla ca nici Google nu pune prea mult pret pe acest tip de link-uri.

Site-urile care-ti pot trimite vizitatori calificati sunt cele cu informatii de aceeasi natura, cele cu informatii complementare, directoarele de link-uri (daca link-ul tau apare in categoria potrivita) si motoarele de cautare, in special Google (folosit in Romania in peste 95% din cautari).

Google furnizeaza trafic de cea mai buna calitate site-urilor pentru ca procesul de calificare al vizitatorilor este foarte direct: interogarea de cautare. Legaturile sponsorizate Google sunt ideale pentru a identifica cuvintele-cheie in jurul carora trebuie sa graviteze site-ul tau pentru a-si atinge scopul.

***

Ai vazut mai sus ce surse de trafic exista. Sunt trei categorii; ce merita sa folosesti pentru a-ti aduce vizitatori pe site depinde insa de natura afacerii tale. Iata in continuare detalii despre modurile corespunzatoare de promovare:

Promovare site off-line

De cele mai multe ori e ineficienta. Cine tine minte o adresa de site? Tu cate stii?

Ti-a venit in minte un nume de brand? E cu totul altceva. Daca te cheama Mobexpert cei interesati iti vor gasi site-ul si fara ca acesta sa fie promovat in mod special. Mai trebuie doar sa-ti permiti sa cheltuiesti milioane de dolari pe branding si sa ai cativa ani la dispozitie.

Chiar daca ai un brand cunoscut, site-ul tau va fi gasit cel mai frecvent prin cautare cu Google dupa numele de brand, si nu prin introducerea adresei in browser. Oamenii sunt mai obisnuiti sa scrie in campul de cautare al lui Google!

Foloseste orice ocazie pentru promovare in afara Internet-ului, daca nu costa. Iar daca platesti deja publicitate pentru afacerea ta, nu te costa nimic in plus sa-ti promovezi si site-ul. Fa-o!

Afiseaza-i adresa in anunturile publicitare, in articolele din presa, in pliante, pe panouri si banner-e, pe masini, pe cartile de vizita. Intotdeauna asociaza adresei o descriere de cateva cuvinte!
Promovare site prin email

Include in orice email trimis un link si o descriere.

Inca o data, nu trimite email-uri nesolicitate decat in situatia in care ai un produs sau un serviciu nou pentru care inca nu exista cerere. Cand exista cerere pe Internet promovarea pe Google este cea mai buna promovare.

Cand trimiti email-uri nesolicitate scoate in evidenta, inca de la Subiect, elementul de noutate. Redacteaza-l cat mai scurt, subliniaza beneficiile si indeamna cititorul sa viziteze site-ul pentru mai multe informatii. Nu incarca email-ul cu imagini care se incarca greu.

Nu trimite email-uri nesolicitate decat pe adrese publice. Astfel micsorezi riscul de a fi dat in judecata. Include un link functional de dezabonare. Include informatii complete despre companie, dupa cum prevede legea; vei castiga si in credibilitate.

Cand trimiti emailuri nesolicitate in mod repetat la aceleasi adrese pastreaza un interval de cateva saptamani intre expeditii si asigura-te ca ai un mecanism functional de excludere din baza de date a celor care au cerut aceasta.
Promovare site prin link-uri

Foloseste cu prioritate link-uri text; in jurul bannerelor s-a dezvoltat un puternic fenomen de respingere.

Cazul ideal de promovare: site-ul tau sa fie legat de site-uri cu aceeasi tema. Astfel poti beneficia de trafic calificat (vizitatori interesati de subiectul prezentat).

Poti inscrie site-ul in directoarele gratuite existente pe web. Nu accepta insa link-uri reciproce. Se folosesc de tine si de altii ca tine pentru propria promovare. Daca traficul site-ului tau este redus poti ajunge sa pierzi aproape toti vizitatorii.

Cand te inscrii in directoare alege corect categoria; o vecinatate potrivita iti va ajuta si la o mai buna pozitionare pe Google.

Fa schimb de link-uri cu site-urile ce ofera produse sau servicii complementare celor oferite de tine.

Fa schimb de link-uri cu distribuitorii si cu furnizorii tai.

Scrie articole legate de domeniul tau de expertiza si ofera-le gratuit pentru a fi postate pe alte site-uri. Asigura-te ca includ un link valid catre site-ul tau si o scurta descriere. Permite copierea lor cu conditia pastrarii link-ului.

Atunci cand ai noutati scrie scurte comunicate de presa si trimite-le pe adresele de e-mail ale redactorilor diverselor publicatii care au versiuni on-line. Scrie-le in asa fel incat sa poata fi postate direct, fara adaptare. Evident, include link-ul si descrierea.

Posteaza in forum-uri care iti permit inserarea unui link sau macar mentionarea adresei site-ului. Ai grija sa nu fii off-topic.

Plateste pentru ca link-ul catre site-ul tau sa apara pe site-urile celor pe care ii consideri autoritati sau specialisti in domeniul tau.

Pe langa traficul direct adus de link-uri, cantitatea si relevanta acestora sunt factori importanti in algoritmul folosit de Google la evaluarea unui site si la stabilirea pozitiei in listele de rezultate.

Promovare Google (publicitate pe Google prin legaturi sponsorizate si optimizarea site-ului la cautare). Promovarea pe Google furnizeaza trafic extrem de calificat - vizitatori ce cauta in mod activ informatii specifice. Acestia sunt cei mai susceptibili sa cumpere.

In Romania peste 95% dintre cautari se fac cu Google; de aceea folosesc termenul "promovare Google" si nu "promovare pe motoarele de cautare", la modul general.

Exista doua tehnici de promovare pe Google: legaturile sponsorizate AdWords (pay-per-click) si optimizarea site-ului la cautare pentru o pozitie cat mai buna pe listele de rezultate naturale (organice). Cele doua tehnici sunt complementare, intr-o campanie de promovare corect realizata actionand pe segmente de piata distincte.

Campania de promovare trebuie sa inceapa cu legaturile sponsorizate, pentru ca acestea permit identificarea precisa a cuvintelor-cheie pentru care se va optimiza site-ul.

Legaturile sponsorizate Google AdWords se platesc catre Google (per click) iar administrarea lor e o activitate complexa pe care vei prefera sa o lasi specialistilor. Listarea naturala (organica) nu presupune plati catre Google, dar comporta un cost initial pentru optimizarea site-ului, mare, si un cost de mentenanta lunar, mic.

Listarea prin legaturi sponsorizate e practic imediata si dureaza cat timp esti dispus sa platesti; rezultatele unui proces de optimizare Google pot incepe sa se vada dupa cateva luni, dar daca optimizarea a fost bine facuta se poate obtine o pozitie buna pentru perioade de ani.

In cazul legaturilor sponsorizate pozitia pe lista de rezultate depinde de mai multi factori. O pozitie buna se poate obtine platind per click mai mult decat concurenta (dar profitabilitatea poate fi pusa sub semnul intrebarii), adaptand mai bine anuntul si pagina de aterizare la interogarea de cautare, alegand cuvintele-cheie cu concurenta redusa.

In medie 70% dintre utilizatorii Google aleg rezultate din listarea naturala. Aceasta nu spune insa nimic despre intentia de cumparare; cand vor sa cumpere, cautatorii se exprima specific (prin interogarea de cautare). Un titlu specific atrage si vinde, iar legaturile sponsorizate sunt mijlocul ideal de a dirija cumparatorii catre site-ul tau.
Concluzii:

Alege sa faci promovare site-ului prin email atunci cand NU exista cerere pe Internet pentru categoria de produse sau servicii oferite de tine.

Cand exista cerere alege sa faci promovare Google. Vrei rezultate imediate? Foloseste legaturile sponsorizate. Vrei promovare de durata? Foloseste simultan legaturi sponsorizate pentru expresiile specifice cu volum mic de cautari (dar extrem de numeroase) si optimizarea site-ului pentru acele cateva expresii care inregistreaza volume mari de cautari.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu